WYSZUKIWARKI: Rejestr Spadkowy PL (krajowy)
Rejestr Spadkowy prowadzony zgodnie z art. 95i ustawy Prawo o notariacie składa się z 2-ch części:
- części krajowej PL, która zawiera informacje o:
- notarialnych aktach poświadczenia dziedziczenia sporządzonych po 01.03.2009 r.
- sądowych stwierdzeniach nabycia spadku wydanych po 08.09.2016 r.
- części europejskiej EPS, która zawiera informacje o:
- europejskich poświadczeniach spadkowych wydanych w Polsce po 08.09.2016 r.
Rejestr nie zawiera treści dokumentów potwierdzających dziedziczenie, tylko informacje gdzie (w jakich instytucjach) takie dokumenty można odnaleźć.
Każdy obywatel może uzyskać bezpłatnie podstawowe informacje zawarte w Rejestrze Spadkowym. W tym celu należy wypełnić elektroniczny formularz podając numer PESEL spadkodawcy, lub jeżeli ten numer nie jest znany, podstawowe dane identyfikujące spadkodawcę.
W odpowiedzi System wygeneruje informacje, gdzie należy poszukiwać dokumentów poświadczających dziedziczenie.
Aby wyszukać wpis należy podać:
- numer PESEL spadkodawcy (jeżeli jest znany i został uwzględniony podczas rejestracji w Rejestrze Spadkowym), lub
- podstawowe dane identyfikujące spadkodawcę